Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTemple, Mark; Polk, Kenneth
TitelA Dynamic Analysis of Educational Attainment.
QuelleIn: Sociology of Education, 59 (1986) 2, S.79-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Assessment; Educational Attainment; Educational Research; Educational Sociology; Higher Education; Outcomes of Education; Secondary Education; Social Class; Success; Oregon
AbstractTraces the educational attainment experiences of 245 Pacific Northwest males aged 16-31 hypothesizing a main path of educational success coinciding with Rosenbaum's tournament metaphor. Indicates that though early academic success did not ensure later success, early academic failure strongly predicted later failure, but some unsuccessful students attained high educational levels. (TRS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: