Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliams, Robert H.; und weitere
TitelChanging Attitudes with "Identification Theory."
QuelleIn: Simulation and Games, 17 (1986) 1, S.25-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Attitude Change; Educational Games; Educational Research; Higher Education; Identification (Psychology); Incentives; Literature Reviews; Psychological Studies; Research Methodology; Research Needs; Simulation; Tables (Data); Theories
AbstractStudy designed to determine which version of a game developed in strict compliance with competing models of incentive and dissonance would be more effective in producing attitude change found that results were similar in the experimental groups. Similarity is attributed to sense of identification with simulation characters reported by subjects. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: