Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHigh, Reginald; Achilles, Charles M.
TitelAn Analysis of Influence-Gaining Behaviors of Principals in Schools of Varying Levels of Instructional Effectiveness.
QuelleIn: Educational Administration Quarterly, 22 (1986) 1, S.111-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrator Characteristics; Elementary Education; Influences; Leadership; Principals; School Effectiveness; Teacher Administrator Relationship
AbstractTo exert leadership in schools, principals need to understand how to influence teachers. Using established bases of social power, this study examined how principals in "effective" and other elementary and middle schools gained influence over their teachers. Acting as an expert emerged as the most important influence-gaining behavior. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: