Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHollinger, Constance L.
TitelSelf-Perceptions of Ability of Mathematically Talented Female Adolescents.
QuelleIn: Psychology of Women Quarterly, 9 (1985) 3, S.323-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademically Gifted; Adolescents; Career Development; Females; Mathematics Skills; Nontraditional Occupations; Perception; Self Evaluation (Individuals)
AbstractResults indicate that it is the combined influence of self-perceptions of several career-relevant abilities that differentiates the nontraditional math and science career aspirants from more traditional math/science and nonmath career aspiration group members. Implications for professionals working with the mathematically talented female adolescent are discussed. (Author/BL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: