Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTeran, Rosemarie C.; Licata, Joseph W.
TitelMoving up in School Administration: Grapevine Structure, Nonverbal Behavior, and Promotability.
QuelleIn: Urban Education, 20 (1986) 4, S.419-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBoards of Education; Elementary Secondary Education; Intergroup Relations; Occupational Aspiration; Principals; Promotion (Occupational); School Administration; Social Networks; Urban Schools
AbstractReports findings of a study which revealed that selected school principal interactions, aspirations, and nonverbal behaviors are predictors of school administrator potential for promotion in an urban school district. Describes the administrator subculture as clanlike and guildlike and asserts that this pattern plays a crucial role in determining perceptions of promotability. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: