Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelThe Relation between Attention to the Incidental Context and Memory for Words in Children and Adults.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 41 (1986) 1, S.149-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Attention Span; Cognitive Processes; Comparative Analysis; Concept Formation; Context Clues; Elementary Education; Elementary School Students; Identification; Memory; Recall (Psychology); Word Recognition
AbstractFive experiments examined the developmental relation between attention to target and context information and target memory among second and fifth graders and college adults. Results show that when the context is meaningfully related to target information, adults are less selective than children and are more likely to attend to context information. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: