Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoshman, David; Franks, Bridget A.
TitelDevelopment of the Concept of Inferential Validity.
QuelleIn: Child Development, 57 (1986) 1, S.153-65Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Age Differences; College Students; Deduction; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 4; Grade 7; Higher Education; Inferences; Logical Thinking; Validity
AbstractTested hypothesis that understanding validity of inference is a relatively late development by asking fourth and seventh graders and college students to sort sets of deductive arguments. None of fourth graders, 45 percent of seventh graders, and 85 percent of college students used validity as basis for distinguishing arguments. Experiments explored whether the dramatic age inference could be narrowed. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: