Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaphael, Dennis; und weitere
TitelDebunking the Semestering Myth.
QuelleIn: Canadian Journal of Education, 11 (1986) 1, S.36-52Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterForeign Countries; High Schools; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Secondary School Mathematics; Semester System; State Surveys; Student Attitudes; Teaching Experience; Teaching Styles; Time on Task; Canada
AbstractAchievement and student attitudes were studied using data from 250 secondary Ontario mathematics classes. The differences between semester schools versus year-long schools were examined. Hours of instruction and teachers' experience were also noted. Lower achievement was observed in semester classes, with no advantage in student attitudes. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: