Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanson, Ralph A.; und weitere
TitelDifferences in Instructional Sensitivity Between Item Formats and Between Achievement Test Items.
QuelleIn: Journal of Educational Measurement, 23 (1986) 1, S.1-12Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Tests; Analysis of Variance; Criterion Referenced Tests; Elementary Secondary Education; Models; Outcomes of Education; Test Construction; Test Format
AbstractAn operational framework and a set of empirical procedures for building achievement tests sensitive to the instructional effects of school programs are presented. Procedures are illustrated using data from a comparative study of alternative item formats for a criterion-referenced test. Important differences in instructional sensitivity are shown. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: