Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCampbell, Thomas F.; McNeil, Malcolm R.
TitelEffects of Presentation Rate and Divided Attention on Auditory Comprehension in Children with an Acquired Language Disorder.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 28 (1985) 4, S.513-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention Control; Elementary Education; Language Handicaps; Listening Comprehension; Seizures
AbstractSeven children (8-12 years old) with language disorders associated with convulsive disorders participated in two divided-attention tasks in which pairs of sentences were presented simultaneously. Results showed that slowing presentation of the primary sentences significantly improved performance on secondary sentences, even though secondary sentences were presented at a normal speech rate. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: