Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSue, Stanley; Zane, Nolan W. S.
TitelAcademic Achievement and Socioemotional Adjustment among Chinese University Students.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 32 (1985) 4, S.570-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Chinese Americans; College Students; Higher Education; Majors (Students); Student Adjustment
AbstractExamined academic performance, majors, study habits, and socioemotional adjustment of 177 Chinese university students. The image of the high-achieving, well-adjusted Chinese student was tempered when examining criteria other than grade point average. Recent immigrants used strategies to compensate for limited English proficiency and were less socioemotionally adjusted than other Chinese students. (Author/MCF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: