Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFoley, Mary Ann; Johnson, Marcia K.
TitelConfusions between Memories for Performed and Imagined Actions: A Developmental Comparison.
QuelleIn: Child Development, 56 (1985) 5, S.1145-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Ability; Elementary Education; Elementary School Students; Imagination; Memory; Undergraduate Students
AbstractWhile six- and nine-year-olds were as good as adults in distinguishing what they did from what they saw someone else do, children had particular trouble across a range of actions in distinguishing actual from imagined doing. All subjects recalled actions according to performer; organization by person categories reduced clustering based on action class more for children than for adults. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: