Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRincover, Arnold; Newsom, Crighton D.
TitelThe Relative Motivational Properties of Sensory and Edible Reinforcers in Teaching Autistic Children.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 18 (1985) 3, S.237-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAutism; Behavior Modification; Elementary Education; Reinforcement; Sensory Training; Student Motivation
AbstractIn a study of visual discrimination tasks with three autistic children (ages five-six), multiple sensory reinforcers maintained responding over more trials than did multiple edible reinforcers. Single sensory reinforcers and single edibles however, resulted in nearly equal numbers of trials to satiation. Sensory reinforcers produced higher percentages of correct responses than edible ones. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: