Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrankel, Marc T.
TitelAssociative and Categorical Hypotheses of Organization in the Free Recall of Adults and Children.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 40 (1985) 2, S.304-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Association (Psychology); Classification; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Grade 10; Grade 4; High School Students; Kindergarten Children; Recall (Psychology)
AbstractKindergarten, fourth-grade, and tenth-grade subjects were shown pictures representing combinations of high and low inter-item association and high and low category relatedness. Results support a hypothesis that young children cluster in recall as a function of associations while older individuals show organizational flexibility which serves to facilitate greater recall. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: