Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEllis, Norman R.; und weitere
TitelDifferences in Intelligence and Automatic Memory Processes.
QuelleIn: Intelligence, 9 (1985) 3, S.265-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Computer Assisted Testing; Higher Education; Intelligence; Intelligence Differences; Language Processing; Learning Problems; Learning Processes; Learning Theories; Memory; Mental Retardation; Problem Solving; Young Adults
AbstractRetarded and nonretarded persons were compared on a task designed to preclude the use of cognitive strategies. Results suggest the possible importance of automatic processing deficiencies and invite a reconsideration of the idea that the relationship between intelligence and memory is due entirely to effortful processes. (LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: