Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGeller, Daniel M.; Shugoll, Mark
TitelThe Impact of Computer-Assisted Instruction on Disadvantaged Young Adults in a Non-Traditional Educational Environment.
QuelleIn: AEDS Journal, 19 (1985) 1, S.49-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Computer Assisted Instruction; Disadvantaged Youth; Individualized Education Programs; Literature Reviews; Mathematics Achievement; Nontraditional Education; Pretests Posttests; Program Descriptions; Reading Achievement; Regression (Statistics); Research Problems; Tables (Data); Young Adults
AbstractDescribes a study which assessed impact of computer assisted instruction on reading and mathematics achievement of disadvantaged youths participating in US Department of Labor's Job Corps, a federal vocational and educational program. Greater reading achievement gains but no statistically significant mathematics gains were found in experimental group. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: