Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllen, Jobeth
TitelInferential Comprehension: The Effects of Text Source, Decoding Ability, and Mode.
QuelleIn: Reading Research Quarterly, 20 (1985) 5, S.603-15Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDecoding (Reading); Elementary School Students; Inferences; Language Experience Approach; Oral Reading; Primary Education; Reading Ability; Reading Comprehension; Reading Materials; Reading Research; Silent Reading
AbstractChildren in first, second, and third grades were subjects in a study that investigated how well they drew inferences after reading their own dictated stories, peer-dictated stories, and adult-written stories. Results showed they inferred better if they dictated the story themselves or if they were accurate decoders. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: