Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolmes, Betty C.
TitelThe Effect of Four Different Modes of Reading on Comprehension.
QuelleIn: Reading Research Quarterly, 20 (1985) 5, S.575-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Comparative Analysis; Higher Education; Inferences; Oral Reading; Reading Aloud to Others; Reading Comprehension; Reading Research; Recall (Psychology); Silent Reading
AbstractTo determine which of four modes of reading (oral reading to an audience, oral reading to oneself, silent reading, silent reading while listening) best facilitated reading comprehension, 48 subjects read a passage in each of the modes and answered post comprehension questions. Results supported equivalent comprehension following silent and oral reading to oneself. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: