Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGambrell, Linda B.; und weitere
TitelThe Effects of Retelling Upon Reading Comprehension and Recall of Test Information.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 78 (1985) 4, S.216-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Grade 4; Learning Strategies; Reading Comprehension; Recall (Psychology); Retention (Psychology); Teaching Methods
AbstractThe effects of retelling (free recall) upon comprehension and recall of text information for fourth-grade students were investigated. After training sessions, students silently read a test passage and either retold or illustrated the important parts of the passage. Significant differences were found on all measures of reading comprehension in favor of subjects who received practice in retelling. (Author/MT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: