Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlper, Sandra
TitelThe Use of Teacher Questioning to Increase Independent Problem Solving in Mentally Retarded Adolescents.
QuelleIn: Education and Training of the Mentally Retarded, 20 (1985) 1, S.83-88Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1237
SchlagwörterAdolescents; Moderate Mental Retardation; Problem Solving; Questioning Techniques; Secondary Education; Severe Mental Retardation
AbstractFour levels of teacher questioning corresponding to stages in problem solving (i.e., identification, explanation, inference and generalization) were used with three moderate to severely handicapped adolescents. Using a multiple baseline design, students' responses to problem situations were measured across classroom and vocational settings. Results indicated that participants could learn the correct solution to the problem posed across both settings. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training of the Mentally Retarded" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: