Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnston, Peter H.
TitelUnderstanding Reading Disability: A Case Study Approach.
QuelleIn: Harvard Educational Review, 55 (1985) 2, S.153-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdaptive Behavior (of Disabled); Adults; Anxiety; Coping; Illiteracy; Learning Disabilities; Psychological Patterns; Reading Difficulties; Reading Strategies; Social Environment
AbstractThrough three case studies of male adults (taped sessions of individual instruction), Johnston examines the psychological and social determinants of reading failure. Unlike theories that focus on neurological or processing deficit explanations, he finds reading disabilities affected by anxiety, maladaptive strategies, conflicting motives, and inappropriate causal attributions. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: