Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDiekhoff, George M.; Diekhoff, Karen Bembry
TitelThe Adult Literacy Program Attrition Problem: Identification at Intake.
QuelleIn: Adult Literacy and Basic Education, 8 (1984) 1, S.34-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Literacy; Counseling Techniques; Dropout Characteristics; Dropout Prevention; Dropouts; High School Equivalency Programs; Hispanic Americans; Illiteracy; Literacy Education; Unemployment
AbstractThis study examined intake records from 114 students enrolled in literacy training. Several variables obtained at intake were found to be related to persistence. Dropouts tended to (1) be young and Hispanic, (2) not be seeking high school equivalency certification, (3) be unemployed but available for work, and (4) have other illiterate family members. (Author/CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: