Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarty, Harold; Salama, Galal
TitelEgyptian Middle School Science Teachers' Attitudes toward a Lecture Method, Self-Concept, and Locus of Control.
QuelleIn: Science Education, 69 (1985) 2, S.265-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary School Science; Intermediate Grades; Junior High Schools; Lecture Method; Locus of Control; Preservice Teacher Education; Science Education; Science Teachers; Secondary School Science; Self Concept; Teacher Attitudes; Egypt
AbstractInvestigated attitudes toward lectures, self-concept, and locus of control of Egyptian middle school teachers with (N=40) and without (N=40) professional educational training. A set of more desirable attitudes toward lectures, higher self-concept, and greater internal locus of control were found in the group with professional training. (DH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: