Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDalton, David W.; Hannafin, Michael J.
TitelExamining the Effects of Varied Computer-Based Reinforcement on Self-Esteem and Achievement: An Exploratory Study.
QuelleIn: AEDS Journal, 18 (1985) 3, S.172-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Drills (Practice); Educational Research; Feedback; Grade 8; Junior High Schools; Low Achievement; Mathematics Achievement; Remedial Mathematics; Research Methodology; Self Esteem; Student Attitudes; Tables (Data)
AbstractThis study examined the effects of judgmental and nonjudgmental computer assisted instruction on self-esteem and mathematics achievement of remedial junior high students. Although no statistically significant differences were found between treatment groups, this was probably due to study's short-term nature, rather than absence of relationship between judgmental feedback and self-esteem. (Author/MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: