Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelThe Effects of Specific and Categorical Orienting on Children's Incidental and Intentional Memory for Pictures and Words.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 39 (1985) 2, S.300-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Children; Cues; Encoding (Psychology); Paired Associate Learning; Pictorial Stimuli; Preadolescents; Recall (Psychology); Visual Stimuli; Word Lists
AbstractSecond-graders, fifth-graders, and adults participated in an experiment of cued recall for cue-target picture and word pairs. Results suggested that differences in the encoding of both specific and categorical attribute information contribute to developmental recall differences independently of encoding intent and stimulus modality. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: