Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlater, Wayne H.; und weitere
TitelEffects of Structural Organizers on Ninth-Grade Students' Comprehension and Recall of Four Patterns of Expository Text.
QuelleIn: Reading Research Quarterly, 20 (1985) 2, S.189-02Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Grade 9; Notetaking; Prior Learning; Reading Comprehension; Reading Improvement; Reading Readiness; Reading Research; Reading Strategies; Recall (Psychology); Secondary Education
AbstractExamines the effects of providing subjects with prior information about the organization of expository passages. Concludes that a structural organizer with outline grid and that notetaking alone both reliably and markedly facilitated comprehension and recall, and that a structural organizer without outline grid reliably facilitated comprehension but not recall. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: