Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMather, Patricia L.; Black, Kathryn N.
TitelHereditary and Environmental Influences on Preschool Twins' Language Skills.
QuelleIn: Developmental Psychology, 20 (1984) 2, S.303-08Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Articulation (Speech); Family Influence; Heredity; Language Skills; Morphology (Languages); Phonology; Preschool Children; Semantics; Twins; Verbal Ability
AbstractExamines genetic influences on language by assessing 158 preschool twins on vocabulary comprehension, semantic knowledge, morphology, syntax, and articulation. Vocabulary comprehension was significantly influenced by heredity, whereas performance skills were influenced by between-family environmental factors. (Author/AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: