Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSurber, Colleen F.; Gzesh, Steven M.
TitelReversible Operations in the Balance Scale Task.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 38 (1984) 2, S.254-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Age Differences; Children; Cognitive Processes; Evaluative Thinking; Shift Studies; Young Adults
AbstractUses the balance scale task to assess the development of compensation across versions of the task. Shows that fully reversible thinking may not be typical even in college students; many subjects used the compensation operation inconsistently. Preschoolers tended to use the given information in a way that was opposite to that required for correct answers. (AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: