Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPower, Colin
TitelFactors Influencing Retentivity and Satisfaction with Secondary Schooling.
QuelleIn: Australian Journal of Education, 28 (1984) 2, S.115-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDropout Characteristics; Dropout Research; Foreign Countries; High School Students; Parent Attitudes; Participant Satisfaction; School Holding Power; Secondary Education; Self Concept; Sex Differences; Socioeconomic Status; Student Attitudes; Student Characteristics; Australia
AbstractA study of the relationship of school type, student characteristics, and family background to student persistence and satisfaction in 30 South Australian secondary schools showed the key factors to be parents' socioeducational level, school type, sex, academic self-concept, and parental encouragement. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: