Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarris, Pamela; und weitere
TitelAdmissions Tests as a Predictor of Success in a Teacher Education Program.
QuelleIn: Illinois School Research and Development, 21 (1984) 1, S.38-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccountability; Admission Criteria; College Entrance Examinations; Competency Based Teacher Education; Educational Improvement; Higher Education; Predictive Validity; Program Effectiveness; Test Validity
AbstractReports findings of a study conducted at a midwestern university to determine whether a battery of basic skills tests would accurately predict student success in professional education courses. Concludes that test performance was consistent with the general grade point average throughout the college. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: