Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDonahue, Mavis L.
TitelLearning Disabled Children's Conversational Competence: An Attempt to Activate the Inactive Listener.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 5 (1984) 1, S.21-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAmbiguity; Communication (Thought Transfer); Communication Problems; Communication Skills; Feedback; Language Research; Learning Disabilities; Visual Measures; Young Children
AbstractResults of a study of learning disabled children's conversational competence indicate that they may not be providing their conversational partners with feedback that others need to adapt their communicative style to these children's comprehension levels. The difficulty in identifying social contexts where different conversational rules apply may help to account for many learning disabled children's problems in classroom adjustment. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: