Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanson, Vicki, L.; und weitere
TitelLinguistic Coding by Deaf Children in Relation to Beginning Reading Success.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 37 (1984) 2, S.378-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAlphabets; American Sign Language; Consonants; Deafness; Error Analysis (Language); Finger Spelling; Reading Ability; Recall (Psychology); Short Term Memory
AbstractCoding of printed letters in a task of consonant recall was examined in relation to the level of success of prelingually and profoundly deaf young children. Results indicated that the success of good readers appears to be related to their ability to establish and make use of linguistically recoded representations of the language. (Author/CI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: