Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelThe Effects of Storage and Processing Complexity on Comprehension Repair in Children and Adults.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 37 (1984) 2, S.303-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Comprehension; Elementary Education; Elementary School Students; Higher Education; Performance Factors; Problem Solving; Story Reading
AbstractYoung children and college-age adults were read short stories describing a consistent or inconsistent adult response to a child's action and were given additional information that resolved or failed to resolve the inconsistency. Results concerned subjects' abilities to detect and resolve the inconsistency and to repair a comprehension problem in situations of varying difficulty. (Author/CI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: