Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThurman, Robert S.
TitelPreparing Community Conscious Teachers: A Challenge to Teacher Education.
QuelleIn: Tennessee Education, 13 (1983) 1, S.52-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cultural Awareness; Field Experience Programs; Humanities; Instructional Materials; Social Studies; Teacher Attitudes; Teacher Education; Teacher Education Curriculum; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractPresents 10 guidelines that teacher education programs must meet to involve prospective teachers in community-oriented education. Explains how the preparation of teachers is aided by a curriculum consisting of a general studies component (social studies, humanities) and a professional studies component (social foundations, methods and materials, and professional laboratory experiences). (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: