Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTwardosz, Sandra; und weitere
TitelThe Effect of Group Affection Activities on the Interaction of Socially Isolate Children.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 3 (1983) 4, S.311-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Behavior; Disabilities; Group Activities; Interaction; Peer Acceptance; Preschool Education; Teaching Methods; Withdrawal (Psychology)
AbstractLarge group activities in which affection was discussed, modeled, and practiced were effective in increasing peer interaction of three isolate preschool children, two of whom were developmentally disabled. Activities were designed to lessen aversion to touching and to increase peer social approaches, smiling, and active affectionate physical contact. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: