Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoore, Jesse H.; Hamblen, John W.
TitelWhy Computer-Based Education Is Making Slow Progress: An Analysis of Costs and Other Impediments.
QuelleIn: AEDS Journal, 17 (1984) 3, S.42-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adoption (Ideas); Communications; Computer Assisted Instruction; Computer Literacy; Computer Programs; Costs; Educational Cooperation; Elementary Secondary Education; Financial Support; Microcomputers; Problems; Teacher Education
AbstractIdentifies obstacles to progress of computer-based education as hardware, communications systems, and courseware costs, and computer illiteracy, lack of cooperative vehicles, inadequate teacher preparation, public cynicism, education bureaucracy, and funding shifts. Costs of an experiment involving nine Florida schools using PLATO with legislative funding during 1979 and 1980 are discussed. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: