Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarnes, T. R.; Zeaman, D.
TitelTransverse Compounding in the Discriminative Learning of Moderately and Mildly Mentally Retarded Adolescents.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 88 (1983) 3, S.287-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Cues; Discrimination Learning; Learning Processes; Moderate Mental Retardation; Reading Difficulties; Stimuli
AbstractResults of a study with 10 moderately retarded adolescents on the salience of transverse compound stimuli (combinations of positive and negative cues) were interpreted as an instance of developmental changes in unlearned stimulus salience hierarchies. The low saliency of transverse compounds was suggested to be related to reading difficulties. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: