Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAloia, Gregory F.; MacMillan, Donald L.
TitelInfluence of the EMR Label on Initial Expectations of Regular-Classroom Teachers.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 88 (1983) 3, S.255-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Expectation; Labeling (of Persons); Mild Mental Retardation; Teacher Attitudes
AbstractThe label "educable mentally retarded" differentially influenced elementary teacher (N=1,114) expectations across academic ability, student behavioral potential, ability to work with the child, and general impressions of the child. Data also showed that a child's attractiveness and school-related traits significantly influenced initial expectations of regular class teachers. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: