Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEvans, Ross A.
TitelCategorical List Differentiation by Mentally Retarded Adolescents as a Function of Transfer List Composition and Response Mode.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 88 (1983) 2, S.187-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Learning Processes; Mental Retardation; Recall (Psychology)
AbstractLikely sources of interference encountered in free-recall transfer word lists were investigated with 80 mentally retarded adolescents. Results revealed that recognition performance was significantly influenced by the list novelty variation; performance was better on new rather than on old categories transfer lists. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: