Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOakes, Jeannie
TitelLimiting Opportunity: Student Race and Curricular Differences in Secondary Vocational Education.
QuelleIn: American Journal of Education, 91 (1983) 3, S.328-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCourse Content; Educational Discrimination; Employment Level; Ethnic Discrimination; Ethnicity; Minority Groups; Racial Differences; Secondary Education; Social Stratification; Vocational Education; White Students
AbstractUsing data collected from 25 secondary schools in the Study of Schooling sample, investigated the relationship between race/ethnicity and the scope/substance of vocational courses taken. Found substantive differences between and within schools' vocational programs that resulted in different vocational experiences of White and non-White students. (Author/GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: