Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaqsud, M.
TitelRelationships of Locus of Control to Self Esteem, Academic Achievement, and Prediction of Performance among Nigerian Secondary School Pupils.
QuelleIn: British Journal of Educational Psychology, 53 (1983), S.215-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Foreign Countries; Intelligence; Locus of Control; Measures (Individuals); Prediction; Secondary Education; Self Esteem; Socioeconomic Background; Nigeria
AbstractAmong Nigerian secondary school boys, (1) socioeconomic background, locus of control, intelligence, and self-esteem positively affected academic achievement; (2) internal locus of control was positively correlated with intelligence, self-esteem, and academic achievement; and (3) internals (on locus of control) predicted their own academic performance more accurately than externals. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: