Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOdom, Samuel L.; Speltz, Matthew L.
TitelProgram Variations in Preschools for Handicapped and Nonhandicapped Children: Mainstreamed vs. Integrated Special Education.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 3 (1983) 1, S.89-103Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassification; Definitions; Disabilities; Early Childhood Education; Mainstreaming; Preschool Children; Program Design; Special Education
AbstractLiterature is reviewed indicating that programs serving handicapped and nonhandicapped preschool children have been labeled inconsistently, with few attempts to identify specific variables which discriminate program types. Suggested are the terms "integrated special education" (with a high proportion of handicapped) and "mainstreamed" (with a low proportion of handicapped).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: