Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGersten, Russel M.; und weitere
TitelTeaching Basic Discriminations to Handicapped and Non-Handicapped Individuals through a Dynamic Presentation of Intructional Stimuli.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 2 (1982) 4, S.305-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Discrimination Learning; Mild Disabilities; Primary Education; Severe Disabilities; Stimuli; Teaching Methods; Transfer of Training
AbstractFour studies compared static versus dynamic presentations of examples and nonexaples of the concepts "diagonal" and "conves," with nonhandicapped preschoolers, mildly handicapped primary students, and severely handicapped adults. Ss taught with a dynamic presentation learned the discrimination in significantly fewer trials, with performance either equivalent or significantly superior on transfer tests. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: