Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFullerton, Audrey M.
TitelAge Differences in the Use of Imagery in Integrating New and Old Information in Memory.
QuelleIn: Journal of Gerontology, 38 (1983) 3, S.326-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Aging (Individuals); Cognitive Ability; Cues; Imagery; Learning Processes; Memory; Problem Solving
AbstractInvestigated effects of two kinds of imagery on age differences in the ability to solve series problems. Overall, older adults (N=47) obtained lower scores than younger adults (N=41). However, results suggest older adults can use imagery as a control process, but are less likely to use imagery in abstract situations. (Author/JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: