Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHalpin, Gerald; und weitere
TitelMinimum Competency Standards Set by Three Divergent Groups of Raters Using Three Judgmental Procedures: Implications for Validity.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 43 (1983) 1, S.185-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdmission Criteria; College Entrance Examinations; Cutting Scores; Higher Education; Interrater Reliability; Minimum Competencies; Minimum Competency Testing; Standard Setting (Scoring); Teacher Education Programs; Test Validity
AbstractAlthough arbitrary, whenever multiple judgmental standard-setting procedures are utilized by different groups concurrently, stability across raters can be achieved and decisions can be made in a relatively judicious manner. Greater stability across methods (Ebel, Nedelsky, Angoff) may be effected by slightly modifying the Ebel approach. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: