Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeterson, Becky K.
TitelTables and Graphs Improve Reader Performance and Reader Reaction.
QuelleIn: Journal of Business Communication, 20 (1983) 2, S.47-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBusiness Administration Education; College Students; Communication Research; Computer Graphics; Females; Graphs; Higher Education; Reading Comprehension; Reading Rate; Reading Research; Reports; Sex Differences; Statistical Data; Tables (Data)
AbstractTested whether a relationship existed between the method of presentation of statistical data and (1) reader retention, (2) reader reaction, and (3) reading time. Found that reader retention was highest for reports with tables; reader reaction was most favorable for reports with graphs; and reading time was shortest for reports with tables. (PD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: