Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHasselgren, Biorn; Marton, Ference
TitelQualitative Changes in Conceptions of the World around Us as an Educational Outcome: Pre-School Student Teachers' Way of Apprehending Children.
QuelleIn: Australian Journal of Education, 26 (1982) 3, S.227-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Developmental Stages; Outcomes of Education; Play; Preschool Education; Student Teacher Relationship; Student Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Education
AbstractA study of student teachers' perceptions of preschool children at play shows that teachers see the play situation in four ways and in this developmental order: fragmentary (details without coherence), partialistic (focusing on one part of the whole scene), chronological (events ordered temporally), and abstracting (the scene illustrating a particular concept). (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: