Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRichardson, John G.; Hatcher, Brenda Wooden
TitelThe Feminization of Public School Teaching: 1870-1920.
QuelleIn: Work and Occupations: An International Sociological Journal, 10 (1983) 1, S.81-100Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCompulsory Education; Economic Factors; Females; Labor Force; Public School Teachers; Public Schools; School Attendance Legislation; School Districts; Sex Role; Sociocultural Patterns; United States History
AbstractProposes that feminization of public school teaching was determined by (1) the process of state school system formation, increasing demands for economical public education; and (2) cultural restraints on women's work participation. Through regression and path analyses, the effects of these forces on the levels of female teachers is tested for 1870, 1880, 1890, and 1900. (Author/SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: