Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNelson, F. Howard
TitelA Simultaneous Equation Model of the Provision of Services to Handicapped Children at the School District Level.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 19 (1982) 4, S.579-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Financial Policy; Mathematical Models; Needs Assessment; Regression (Statistics); Resource Allocation; School Districts; Services; Socioeconomic Status; Wisconsin
AbstractA three-equation simultaneous regression model was developed with regular education spending, the prevalence of handicapped children, and handicapped spending as endogenous variables. A tentative test of the model was made using recently available data from the Wisconsin special needs assessment survey and supplementary special education aids data. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: