Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKimpston, Richard D; Anderson, Douglas H.
TitelA Study to Analyze Curriculum Decision Making in School Districts.
QuelleIn: Educational Leadership, 40 (1982) 2, S.63-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBoards of Education; Curriculum Development; Decision Making; Elementary Secondary Education; Principals; School Districts; State Surveys; Superintendents; Tables (Data); Teacher Participation; Minnesota
AbstractA survey of 57 Minnesota school districts about participants in district curriculum decisionmaking reveals a heavy involvement by principals in both curriculum coordination and development. Teachers are less involved in coordination than in the development process. Community members are almost totally excluded, and students are excluded. (Author/MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: